maandag 4 augustus 2014

Josje Huisman K3: 'Het werd tijd om iets voor de ouders te doen'


Josje Huisman en K3 hopen met nieuwe sitcom 'Hallo K3!' niet alleen de kinderharten te veroveren.

De kinderharten hadden ze al lang veroverd, nu gaat K3 ook resoluut voor de harten van de ouders. Deze zomer werkt het immer populaire trio aan 'Hallo K3!', een sitcom waarmee gemikt wordt op jong én oud. 'Het werd hoog tijd.'

Vakantie? Vergeet het. De drie meisjes van K3, Josje Huisman, Karen Damen en Kristel Verbeke werken zich te pletter. Er is niet alleen die komische tv-reeks die in het najaar op het scherm moet komen (op welke zender is nog niet bekend), er zijn ook de zomershows in Plopsaland, er is een nieuwe cd én een nieuwe dvd die ingeblikt moet worden.

En dan zijn er nog de najaarsshows die voorbereid moeten worden. 'Wij werken wanneer andere mensen vakantie hebben', beaamt Kristel Verbeke. 'Maar dat geldt toch voor de meeste artiesten? Want tijdens de vakantie willen de mensen een beetje ontspanning in hun leven.'

Het spannendst is wellicht toch de nieuwe tv-reeks die jullie inblikken. Verschilt het veel van de filmopnames die jullie al deden?

Karen Damen: 'Ik vind dit echt het leukste wat we met K3 al deden. Het is keiplezant, omdat het iets helemaal anders is. Maar tegelijk is het echt ons ding: mensen doen lachen en er zelf mee lachen. We amuseren ons rot.'

Kristel Verbeke: 'Op deze manier wordt K3 ook niet saai: we blijven onszelf ontwikkelen. Je leert met K3 telkens weer nieuwe dingen.'

Vergelijk de serie eens? Aan welke andere sitcom moet je zelf het meeste denken?

Karen: 'Aan het Amerikaanse Friends, ongetwijfeld. Omdat we met drie vrouwen zijn en we elk zowat ons eigen karakter hebben, net zoals die meisjes in Friends. (Die serie deed het met Jennifer Aniston, Courteney Cox en Lisa Kudrow,nvdr.)'

Josje Huisman: 'De opzet is ook in die richting: met twee appartementen - eentje voor Karen en Kristel en eentje voor mij - en een koffiehuis beneden.'

Kristel: 'Maar Friends blijft natuurlijk van een ander niveau. We blijven bescheiden. We zijn uiteindelijk zangeressen, geen actrices.'

Het wordt echt een sitcom voor jong én oud?

Kristel: 'Het werd hoog tijd dat we met K3 iets deden dat niet alleen voor kinderen is. We hopen echt dat de hele familie er voor valt.'

Klikt het een beetje met jullie tegenspeler Jacques Vermeire?

Karen Damen: 'Ongelofelijk. Wat een vriendelijke, toffe en slimme man. Ik vind hem een fantastische vent. Hij heeft al zoveel gedaan en is zo professioneel. En toch luistert hij ook naar ons, als wij opmerkingen hebben.'

Jullie doen het bij K3 inmiddels al een tijdje met Josje Huisman in plaats van Kathleen Aerts. Noem één ding waarvoor je Kathleen mist en één ding waarvan je zegt: dat kan Josje beter.

Kristel: 'Dat is niet eerlijk. Want we hebben het zó goed gehad met Kathleen. We hebben tien jaar lang heel toffe dingen gedaan samen, maar voor ons is dat hoofdstuk afgelopen. We kunnen daar niet over bezig blijven. Vraag ons dus niet om Kathleen met Josje Huisman te vergelijken.'

Karen: 'Want dan ben je appelen met peren aan het vergelijken. (tegen Josje) Er is niéts hetzelfde aan jullie.'

Een Nederlandse tussen twee Vlaamse dames. Bij welk woord denken jullie toch nog van elkaar: wablieft?

Kristel: 'Laatst zei Josje: Ik moet een beetje lipgloss op m'n giecheltje smeren. (lacht) Toen stonden Karen en ik raar te kijken. Bleek dat ze haar mond bedoelde.'

Josje Huisman: 'En ik kan al vet goed Vlaams, hoor.'

Jullie verschenen deze zomer op een erg onverwachte plek: Rock Werchter.

Kristel Verbeke: 'Dat vond men blijkbaar héél raar.'

Karen Damen: 'En dat terwijl ik er al heel mijn leven naar toe ga.'

Kristel: 'We waren alleen nog nooit met z'n drieën geweest. Ik ging vooral voor Pink. Karen had al paar keer geprobeerd om mij fan te maken van Rammstein. Ik was er nooit zo voor te vinden, maar na hun optreden dacht ik toch: amai, ik snap het dat je die groep OK vindt.'

Josje Huisman: 'En ik ging voor Pearl Jam. Het was té gek.'

En gaan jullie nu met z'n drieën ook naar Pukkelpop?

Josje Huisman: 'Yep! (lacht) Daar staan echt tien miljoen groepen die ik wil zien. '

Karen: 'Inderdaad: Snow Patrol, Jonsi van Sigur Ros én Mumford & Sons.'

Is het dan niet vervelend om op zo'n festivalweide op K3 aangesproken te worden?

Kristel: 'Gelukkig is het meestal op een toffe manier. Het is nooit: Wat doen júllie hier? Eerder: Hé, de K3kes, Josje Huisman, tof dat jullie hier zijn, drink er eentje! '

Voor veel werkende moeders is het grootste probleem tijdens de zomermaanden: kinderopvang vinden. Hoe is dat voor jullie?

Kristel Verbeke: 'Ik werk vooral overdag en mijn ventje vooral 's avonds. Dat komt goed uit. (lacht) En daarnaast zijn er nog altijd de opa's en de oma's die staan te springen om voor de kleinkinderen te zorgen.'

Karen Damen: 'Voor de ouders van Antony is het hun eerste kleinkind. Dus hoe meer we Sky brengen, hoe liever.' (lacht)

2 opmerkingen:

  1. HOI IK BEN ALEYNA EN JE BENT EEN MOOIE MEID K3 en josje is nieuwe k3 FAN GEWODEN EN IK WESEN JULIE GELUK

    BeantwoordenVerwijderen
  2. DAT IS FOUT WAT ER Is geschreeven van anoniem sorry ma der staat een naam en dat naam aleyna bestaat niet sorry ik wil niet storen

    BeantwoordenVerwijderen